KırşehiRap
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

KırşehiRap

HAYAT BURADA. SADECE RAP'E DEĞİL HER ŞEYE VARIM DİORSAN DURMA ÜYE OL..
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
En iyi yollayıcılar
QptionS
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
Miqrop
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
Mustikcan
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
aLFa a.k.a
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
rüzgar2119
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
sLang
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
_KaRaKuRT_
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
o9uzhan
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
Guz
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
legal
ENZO FERARRİ EmptyENZO FERARRİ I_voting_barENZO FERARRİ Empty 
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Ortaklar
bedava forum

 

 ENZO FERARRİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Mustikcan
Admin
Admin
Mustikcan


Mesaj Sayısı : 54
Kayıt tarihi : 29/04/09
Yaş : 30
Nerden : Az İlerden xD

ENZO FERARRİ Empty
MesajKonu: ENZO FERARRİ   ENZO FERARRİ Icon_minitimePaz Mayıs 03, 2009 3:26 pm

ENZO FERARRİ Enzo-ferrari

Enzo Ferrari, 18 Şubat 1898’de İtalya’nın Modena kasabasında doğdu. Babası orta çapta bir işletme sahibiydi. Ferrari’nin küçüklüğünde ilerisi için üç hayali vardı. Birincisi opera sanatçısı olmak, ikincisi spor muhabiri olmak ve sonuncusu ise yarış pilotu olmaktı. Birincisi için pek yeteneği yoktu, ikincisi için çaba göstermedi fakat üçüncü tutkusu dünya üzerinde unutulmayacak bir isim yarattı. 1916 yılında İtalya Birinci Dünya Savaşında olduğu için babası ve abisi askere alınmıştı ve grip salgınında ölenler arasındalardı. Bu gelişmeler üzerine okulu terk eden Ferrari de orduya alındı. Bir iki ayını cephe arkasında katırları nallayarak geçiren Ferrari, 1918 yılında tekrar baş gösteren grip salgınında hastalandı. Savaştan daha çok ölüme sebep veren bu salgını atlatan Ferrari, ordudan ayrıldı.

Evine geri döndüğünde diğer askerler gibi yeni bir hayata başlayacak olan Ferrari, dul annesine bakmak ve hayalini gerçekleştirmek için Fiat’a başvurdu. Savaş sonrası ekonomik durumu tam bir felaket olan İtalya’da tırmanan işsizlik nedeniyle Fiat’dan red cevabı aldı. Daha onra Vespa için test sürüşleri yapmaya başlayan Ferrari, burdan katıldığı yarışlarda çektiği dikkat sayesinde 1920 yılında Alfa Romeo için çalışmaya başladı. Mussolini’nin başa geçtiği İtalya’da faşizm hızlı bir yükselişe geçti. İtalya adına edindiği başarılarla Mussolini’nin gözüne giren Ferrari, Cavaliere dell’ordine della Corona d’Italia ünvanı aldı.

1920’lerin ortasında geçirdiği bunalımlı bir dönemde yarışmayı bırakan Ferrari, 1927’de tekrar pistlere döndü. Oğlu 1932’de doğana kadar Alfa Romeo için yarışmaya devam etti. Oğlunun doğumundan sonra yarışmayı bırakıp idari mevkilerde Alfa Romeo için dokuz yıl daha çalışan Ferrari, daha sonra esas isteğinin kendi adını taşıyacak arabalar tasarlamak olduğunu fark ederek ayrıldı. Fakat İkinci Dünya Savaşı’nın başlangıcıyla duran yarışlar nedeniyle Ferrari, silah endüstirisine girdi. Savaş esnasında uğradığı bombalı saldırı nedeniyle fabrikasını Maranello’ya taşımak zorunda kaldı.

1946 yılında Ferrari kendi adını taşıyacak ilk arabayı tasarladı, Ferrari 250 ve Ferrari 250GT. Ferrari imparatorluğu İtalyan ekonomisi gibi yükselişe geçmişti. 1950’ler bu ekonomik yükselişin zirvede olduğu bir dönemdi, İtalyan mallarına olan talebin artması bunun en büyük nedeniydi. Bu yükseliş, Dino Ferrari’nin ölümüyle Enzo için son buldu. Eşi Laura’dan boşanarak fabrikada yaşamaya başlayan Ferrari için işler kötüye gitmeye başladı. Test sürücülerinin başına gelen kazalardan dolayı birçok davayla uğraşmak zorunda kalan Ferrari, sıkı güvenlik kuralları getirmek zorunda kaldı.

1960’larda İtalya başka bir ekonomik kriz dönemine girdi. Bu yıllarda yükselen enflasyon nedeniyle işçilerin ayaklanması fabrikatörleri ve Ferrari’yi zora soktu. 1965 yılında şirketin hisselerinin bir bölümünü Fiat’a satan Ferrari, 1969 yılında hisselerinin 90%’nı Fiat’a satmak zorunda kaldı fakat ölümüne kadar işinin başında kaldı. 1971’de başkanlıktan ayrılan Ferrari, öldüğü 1988 yılına kadar şirketin işlerinin kontrolünü elinde tuttu.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://kirsehirsp.yetkinforum.com
 
ENZO FERARRİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KırşehiRap :: GENEL :: Biyografi-
Buraya geçin: